My Blog List

Wednesday, January 5, 2011


Pikat 2011
Biodata (Pikat No.1)
Nama: TA (Tembaga Arang)
Suara : Kasar, Seladang Gantung
Assesories: Gagap 3 kali, Angguk Anggar 2 Round
Hometown: Sebelah PJ Hilton (Petaling Jaya)
Permainan: Jebak, Racik, Pelepah

Pandangan Tepi

 Pandangan Atas














Pikat No.2
Biodata
Nama: Awan Mendung
Suara: Sedang (Bersih), Good 1
Assesories: Angguk Anggar 3 round
Hometown: Bandar Tasik Selatan
Permainan: Jebak, Racik (Tranee)

Pandangan Tepi

 Pandangan Atas












Incoming Pikat 2011
Biodata
Nama: Qayyum
Suara: Kecik Lantang, Good 1
Assesories: Belum diketahui 
Hometown: Bandar Sunway (Ipoh)
Permainan: Tranee (dalam pemerhatian)


Pandangan Tepi
    












Pandangan Atas













Keterangan
Burung baru ni dapat pada bulan november 2010, tepi jalan raya berhadapan dengan Restoran Qayyum Bandar Sunway (ipoh) bersebelahan dengan Tambun HotSpring (Kolam Air Panas), maka lekatlah nama Qayyum, celihlah yang teramat sangat, Ntah member2 nak percaya atau tidak, kene halau baru nk masuk racik, itupun kene mata racik yang paling hujung , kene kuku pulak tu! baru bleh dapat, masa tu tak teringat pulak nak pasang 2 kepala racik, TA yang tangkap burung nih..., Dekat 1 jam tunggu kat laman racik, tak nak jugak masuk2 gelanggang....Penyudah nyer kene halau jugak.......Masa kat laman tengah mengadap dengan TA, banyak betul angguk....tak berhenti-henti.....risau jugak kalau2 TA......kalah dengan angguk dier...Maklumlah TA ni,  angguk tak banyak sangat (1-2 round jer), Mintak tolong member2 beri komen sikit tentang burung ni.....Bleh kongsi pengalaman......untuk pengetahuan member2......BB ni sangatlah rajin nyer mengalahkan pikat, cume perap,angguk lum keluar lagi.........
Sekian



6 comments:

  1. wah banyak pelapis ni....hntam2 lak tu..

    ReplyDelete
  2. Tahun ni banyak plak yang hitam2......kalu nk mikat kt Ipoh leh call, cube check profile saya....

    ReplyDelete
  3. pergghhh.. tu diaaaa.. koleksi 2011 dah keluar... cabooottttt....

    ReplyDelete